نرم افزار لیستوفر ساز

Image

معرفی نرم افزار لیستوفر ساز

  • این نرم افزار قابلیت تهیه لیستوفر از هر نقشه ای رو داره
  • فرقی نمیکنه نقشه شما با چه نرم افزاری ترسیمی ( نقشه ساز ، سازه 90 و ....) یا حتی دستی ترسیم شده باشه.
  • فرقی نمیکنه نقشه سازه ساختمانی باشه یا سد ، پُل و....
  • همچنین لیستوفر اجرایی هم می توان انتخاب کرد. یعنی می توان طول میلگرد ها را اجرایی کرد. مثلا می توان تنظیم کرد اگر به طور مثال طول میلگرد 5.8 یا 5.9 و... بود آن را 6 متر لحاظ کند تا قطاع رندی از 12 متر شود ( البته در جاهایی که امکان مانور باشد) 
                     توضیحات بیشتر در این خصوص ارائه میگردد.

  • تشخیص اتوماتیک واحد نقشه ( متر ، سانتی متر و... )
  • و امکانات دیگری که در فیلم آموزشی توضیح داده خواهد شد.

نرم‌افزار لیستوفر ساز، نرم‌افزاری بدون مشابه است که برای تهیه لیستوفر به صورت اتوماتیک استفاده می شود.
اگر کار متره کردن میلگرد های یک سازه را به صورت دستی انجام داده باشید می دانید که این کار بسیار زمان بر هست‌، خصوصا اگر لیستوفر کل سازه را تهیه کرده باشید ، برای مثال کارفرما بگوید طبقه به طبقه هم می‌خواهم...
در اینجا وجود نرم‌افزاری که کار لیستوفر گرفتن را راحت کند خیلی احساس می شود.
از قدیم مهندسین ایرانی و خارجی برای لیستوفر گرفتن راحت تر، از افزونه ( پلاگین) افتر ۲۰۰۳ استفاده می کردند و می‌کنند. این افزونه امکانات فوق‌العاده ای را به کاربر برای تهیه لیستوفر می دهد. Pos بندی اتوماتیک، تیپ بندی میلگردها، ترسیم جدول لیستوفر، امکان انتخاب قسمتهایی که لیستوفر می‌خواهید با موس در اتوکد( مثلا با موس فقط اجزا های طبقه ا‌ول را انتخاب کنید، در این صورت لیستوفر طبقه اول را دارید)، ویرایش پذیری راحت و اصلاح اتوماتیک شماره pos بعد از ویرایش ، امکان صحت سنجی کامل و دقیق به دلیل این که از جنس اتریبیوت های پویا اتوکد هست‌.
تنها نقطه ضعفی که افزونه افتر دارد این است که فقط اتریبیوت های خودش را می شناسد ، نه نقشه های سازه که در اتوکد هستند، به همین دلیل مهندسین برای متره کردن میلگردها با استفاده از افتر، می آیند برای همه میلگردها این اتریبیوت ها را در اتوکد ایجاد می‌کنند که خب خیلی زمان بر هست‌. مثلا در یک تیر باید برای میلگرد سراسری فوقانی یک اتریبیوت ایجاد شود، برای میلگرد سراسری تحتانی یک اتریبیوت ایجاد شود ، برای میلگردهای تقویتی یک اتریبیوت ایجاد شود، برای خاموت ها، میلگردهای طولی پیچشی و سنجاقی ( در صورت وجود) و ... باید اتریبیوت های مختلفی ایجاد کرد.
حال فرض کنید این کار را باید برای همه تیرهای یک سازه ، همه ستون ها ، فونداسیون، دیوار برشی و ‌‌... انجام داد. مسلما وقت گیر خواهد بود و از دقت هم کاسته خواهد شد
نرم‌افزار لیستوفر ساز این کارها را اتوماتیک انجام می دهد. برای آشنایی بهتر با نرم‌افزار، فیلم آموزشی لیستوفر ساز را مشاهده کنید
در حال حاضر نرم افزار لیستوفر ساز فعلا غیر قابل فروش هست . تیمی از مهندسین عمران تشکیل داده ایم و به صورت پروژه ای کارها را انجام می‌دهیم.
دلیل به فروش نرساندن نرم افزار، ارتقا کدها با انجام پروژه های متعدد هست. هر سازه ای معمولا نکات خاصی دارد که با انجام این پروژه ها این نکات را نیز در نرم افزار اعمال میکنیم .
Image
Image